8. Kvalitní vzdělávání

KVALITNÍ VZDĚLÁVÁNÍ

Integrovat a zdokonalovat různé formy učení, které mladé lidi připraví na výzvy neustále se měnícího života ve 21. století.

Vzdělávání je i nadále základním prvkem aktivního občanství, inkluzivní společnosti a zaměstnatelnosti. Proto je třeba rozšířit naši vizi vzdělávání pro 21. století a soustředit se přitom na přenositelné dovednosti, metody učení zaměřené na studenty a neformální vzdělávání s cílem dosáhnout skutečně rovného a všeobecného přístupu ke kvalitnímu učení.

— Zaručit všeobecný a rovný přístup ke kvalitnímu vzdělávání a celoživotnímu učení.

— Zajistit, aby všichni mladí lidé měli přístup k dostatečně financovanému neformálnímu vzdělávání na všech úrovních, které by bylo uznáváno a validováno.

— Prosazovat otevřenost a podporovat rozvoj mezilidských a mezikulturních dovedností.

— V každé fázi vzdělávacího procesu vytvářet a používat individuálněji uzpůsobené, participativní a kooperativní metody zaměřené na účastníky vzdělávání.

— Zaručit, aby vzdělání vybavovalo všechny mladé lidi dovednostmi potřebnými pro život, jako je hospodaření s penězi a vzdělávání v oblasti zdraví, včetně zdraví sexuálního a reprodukčního.

— Začlenit do formálního a neformálního vzdělávacího prostředí metody, které účastníkům vzdělávání umožní rozvíjet osobní dovednosti, včetně kritického a analytického myšlení, kreativity a schopnosti učit se.

— Zajistit, aby mladí lidé měli přístup k výchově k občanství s cílem poskytnout jim solidní znalosti o politických systémech, demokracii a lidských právech, rovněž na základě zkušeností z komunity, s cílem podporovat aktivní zapojení občanů.