Seminář Fundraising: shrnutí a odkazy

Máme za sebou první ze seminářů, jejichž cílem je utvořit silnou komunitu organizací využívajících strukturovaný dialog s mládeží při své práci.
Semináře 2015

První téma fundraising si našlo celkem zajímavé publikum. Do vinárny za námi a lektorem Pavlem Huškem jr. dorazilo celkem 14 účastníků z různorodých organizací.

> A teď slibované informace a užitečné linky:

Pavel Hušek nám ukázal, že mnoho lidí podceňuje přípravu.

**Kdo z Vás si opravdu řádně odpoví na otázku: Proč potřebuje moje organizace finanční podporu? Na co konkrétně bude použita?**

A kolik z nás dokáže zaujmout odpovědí na donátorovu otázku: Proč vy děláte tuhle práci nebo projekt?

Technická část semináře ukázala, že podpora dárců může být jak hmotný či finanční dar, tak sponzorství za reklamu a propagaci. Některé firmy občas mají interní směrnice, které tyto formy nepodporují. Přesto je možná smlouva o spolupráci, v níž jsou nastavené podmínky hodně individuální. **Výsledek zní: Nabídněte každé firmě to, co je pro ni ideální a nenechte se odradit byrokracií.**

Důležitá je také dlouhodobá práce s dárci.

> Kdo z Vás má vypracovanou strategii hodnocení dárců a udržuje s nimi pravidelný kontakt?

Kolik z Vás umí dárci předat zajímavé výsledky z akce, kterou podpořil? Nebo jiných, které by mohly firmu zaujmout příště?

Zde na ukázku strategie YMCA v Ústí nad Labem: [Strategie oceňování dárců](http://www.usti.ymca.cz/data/files/strategie.pdf).

**E-shop jako lepší volba fundraisingu:**

Odpolední blok, po smršti informací a novinek pro příští rok ze světa strukturovaného dialogu, pokračoval konkrétními příklady, jak realizovat fundraising pro širokou veřejnost.
Na ukázce od [Shopero.cz](http://www.shopero.cz/) měli možnost účastníci vidět, že správa e-shopu je lepší, než zkoušet fundraising na ulici a mít smíšené reakce veřejnosti na svou organizaci.

**Na příkladu** organizací a projektů jako **Člověk v tísni** ([opravdový dárek](http://www.skutecnydarek.cz/c/vsechny-darky/?utm_source=GOOGLECPC&utm_me...))
nebo [**72Hodin**](http://eshop.72hodin.cz/) (hlavně logistické řešení objednávek a distribuce triček a balíků pro obrovské množství projektů) si dokázali účastníci představit, jak by jejich organizace mohly realizovat fundraising odpovídajícím způsobem pro 21. století.

---------

Poděkování [Shopero.cz](http://www.shopero.cz/) za vouchery pro účastníky, aby si vyzkoušeli provoz e-shopu na 3 měsíce zdarma.

Poděkování [Dinotoys](https://dinodarky.cz/) za ukázku her a propagačních puzzle, které si neziskové organizace vyrábějí na zakázku pro svůj fundraising a propagaci, a za poskytnutou slevu pro účastníky.

---------

Malá odborná vsuvka: pro ty, kteří si chtějí více přečíst o možnosti přivýdělku neziskových organizací z právního hlediska ([Odborná práce z webu ANNOJMK](http://www.annojmk.cz/sites/all/files/danove-poradenstvi/NNO-a-danova-pr...))

> A co dál? **Hlaste se na druhý seminář** o spolupráci organizací a měst se zajímavými hosty: 26. 11. v Praze. ([link](http://www.strukturovanydialog.cz/akce/mesta-jako-dulezity-spoluhrac-185))

Mohlo by vás zajímat